Mobiilipelien kehittämisen eri vaiheet

Pelin Ajatus

Kaikki alkaa ideasta – ensimmäinen asia, joka tulee mieleen, kun peliä kuvataan. Idean on kuitenkin voitava vastata seuraaviin avainsanoihin.

Kuka on meidän pelaaja?
Miksi pelaaja haluaisi pelata peliäsi?
Pelityyppi? se on toimintaa, urheilua tai Ilmaista pelirahaa tai muuta pelikategoriaa.
Onko se ilmainen tai rahapeli?
Millaista kokemusta haluamme pelaajan olevan? Mikä on tämän kokemuksen kannalta välttämätöntä?
Onko peli hauskaa? Mitä osia se on hauskaa?

Käsite
Pelikonsepti on lyhyt asiakirja, joka sisältää nopean pelin yleiskatsauksen ja pelin perustiedot.

Pelin suunnitteluasiakirja
Pelisuunnitteluasiakirja on kuvaava ja yksityiskohtainen asiakirja pelin suunnittelusta. Se on elävä asiakirja, jota palautetaan. Joka kerta, kun vaatimukset muuttuvat, asiakirjan pitäisi muuttua.

Luo prototyyppejä

Prototyypin tulisi sisältää suurin osa tärkeistä toiminnoista ja muistuttaa pelin merkittäviä osia.

 Suunnitteluarkkitehtuuri
Useimmat pelitoiminnoista ja skenaarioista kehittyvät kehitysvaiheen aikana. Uusia ideoita syntyy, teknologia muuttuu ja niin myös projekti.

kehitys
Jo suunnitellun arkkitehtuurin ja luotujen prototyyppien avulla joukkueella ei pitäisi olla ongelmia todellisen kehityksen kanssa.

Testaus
Heti kun peli on käytettävissä, testausprosessi alkaa. Prosessi koskee vikojen tunnistamista ja korjaamista.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *